Logotipas – svarbiausias bet kurios įmonės firminis elementas. Tai įmonės veidas ir simbolis, perteiktas grafiškai.
Logotipas (dažnai vadinamas logo) – grafinis ženklas, kurį gali sudaryti:
Logotipų kūrimas, kokia logotipo esmė – įkūnyti kompanijos (įmonės, organizacijos, bendrijos ir t.t.) dvasią, išskirti ją iš konkurentų tarpo, būti lengvai suvokiamu ir atpažįstamu bei lengvai pritaikomu visuose media kanaluose (nuo spaudos iki interneto). Logotipai dažnai yar derinami su įmonių šūkiais. Logotipas ir firminis stilius – sudėtinė kompanijos, produkto ar institucijos komunikacijos ir rinkodaros dalis.
Geras logotipas turi būti konceptualus, stilizuotas, išmąstytas, kažkuo išsiskiriantis t.y. originalus, įsimintinas, įskaitomas ir aiškus ir pan..
Viena iš svarbių rinkodaros paslaugų yra logotipų kūrimas, kuris, kaip pasiūlymas, mūsų krašto rinkoje dar nėra itin paplitęs, bet niekas nepaneigs to, kad, jog ši paslauga turi gan didelę svarbą ir kompanijoms bei įmonėms gali suteikti išties nemažai naudos. Šiame straipsnyje norime pabrėžti kokias privilegijas puikiai atrodantis prekinis vardas (logotipas) kompanijai galėtų atnešti. Žinome, kad mūsų šalyje išties yra pakankamai didelė visuomenės dalis (ypač jaunoji/išmanioji karta) galvojanti apie verslą, o galimai jau ir turi, ir stengiasi šį plėtoti. Esame įsitikinę, jog visiems logotipų kūrimo tema turėtų būti aktuali, bei naudinga – jeigu ne verslo tikslais, tai bent jau turite puikią progą išsiaiškinti, kaip jus veikia puikiai ir reprezentatyviai atrodantis prekinis vardas.
Kaip ir tikriausiai pastebėjote, užsienio kompanijos, tokios, kaip pavyzdžiui Adidas, Nike, American Express ir kt., iš tiesų šioje situacijoje turi itin didelį pranašumą, prieš konkurentus. Turime omenyje tai, kad visame pasaulyje įvardytų kompanijų logotipai yra labai lengvai atpažįstami, o viso to priežastis – ne vien tik puiki produkcija, bet ir puikiai atrodanti prekinio vardo vizualizacija.
Taigi tai leidžia daryti prielaidą, kad tokios paslaugos, kaip logotipų kūrimas, jūsų įmonei galėtų leisti įgyti didelį pranašumą, ypač, jeigu jūsų siūloma paslauga ar produkcija yra materiali. Tarkime, jeigu jūs pardavinėtumėte tokius produktus kaip drabužius, avalynę, ar specifinius prabangius laikrodžius, ir be viso to jūsų logotipas vizualiai atrodytų išties nepakartojamai, tuomet galime garantuoti, jog tai tikrai leistų padidinti pardavimų (ar paslaugų) skaičių, leistų priartėti prie nuolatinių klientų rinkos ir tokiu būdu plėsti žinią apie jūsų kompaniją, įmonę ar bendrovę.
Dažnai vartotojų pirkiniai yra pasirenkami pagal prekinį vardą, kurį puikiai žino ir atpažįsta. Todėl logotipas turėtų būti toks, kuris lengvai įsimenamas, bei pats logotipas nusakytų apie pačią įmonę ir jos veiklą, produkciją.
Taigi galima daryti išvadą, kad logotipų sukūrimo paslauga turėtų būti prioritetinėje vietoje.
Pastaruoju metu yra pastebima, kad kompiuterinės grafikos programos yra sukuriamos arba ištobulinamos taip, kad būtų galima kuo paprasčiau jas valdyti. Kadangi šios programos ir lengvai valdomos ir netgi per ganėtinai trumpą laiką galime išmokti gan profesionaliai valdyti jas pasinaudojus video „tutorials“ per youtube kanalą, todėl skelbimuose matoma vis didėjanti logotipų kūrimo paslaugų ganėtinai nedidelėmis kainomis. Tačiau kompiuterinės grafikos programos tai tik pagalbinės priemonės ir kompiuterinė programa dažniausiai naudojama tik paskutiniame logotipo kūrimo etape. Taigi logotipo kūrimas tai ne tik specifinės programos valdymas, bet tai kur kas daugiau norint sukruti gerą logotipą.
Išskirtinės gero logotipo savybės yra šios:
Kaip ir daugelyje sričių taip ir logotipų kūrime paprastumas yra itin svarbus akcentas. Pastebima tokių logotipų, kuriuose gausu smulkių detalių, formų ar specifinių efektų, tačiau ar tokį komplikuotą logo gebėsite pritaikyti įvairiuose vietose? Logotipas turėtų būti nesudėtingai pritaikomas internetiniuose projektuose, spaudoje, vitrinose, ant prekės ir kituose reklamos formose, tačiau turint komplikuotą su sudėtingais efektais logotipą ne visuomet bus lengva arba pareikalaus nemažai papildomų investicijų ir laiko. Bet paprastumas neturi pereiti iki banalumo arba nuobodumo, taigi kad ir kaip paprastai skamba „paprastumas“ jį išgauti ne visada taip parasta ir lengva. Kaip puikus to pavyzdys Apple:
Vienas iš sudėtingiausių, tačiau svarbiausių logotipų kūrimo požymių yra gebėjimas sudominti tikslinę auditoriją (tai yra tą auditorija, kuri ir būtent reikalinga konkrečiai įmonei ar organizacijai). Logotipas neturi būti per daug pasakantis, tačiau turi nusakyti įmonės veiklą ar prekės ženklą. Tačiau labai svarbu palikti galimybę pačiam žmogui nusakyti galutinę logotipo reikšmę ir tokiu būdu galima pasiekti tai, kad žmonės susidomės ir logotipų kūrimo vienas iš svarbių tikslų bus įgyvendintas.
Niekada nerekomenduojama pasiduoti šiandieninėmis madomis ir kurti tokį logo, kuris bus aktualus tik keletą metų ar net trumpiau (nebent logotipas aktualus tik tam tikram laikotarpiui). Taigi būtina pagalvoti kaip Jūsų įmonė atrodys po keliolikos arba po keliasdešimties metų ar net daugiau. Gal veiklą labai išplėsite ir todėl verta pamąstyti apie tai, kad nebūtinai akcentuotis į šių dienų populiariausią prekę ar veiklą. Yra pastebėta, kad didžiosios kompanijos logotipus koreguoja, tačiau nežymiai ir tik kas 10 ar 15 metų. Kaip pavyzdys Shell logotipas:
Kuriant Logotipą taip pat keliamas labai svarbus, kad jis būtų lengvai įsimenamas. Kuo lengviau įsimename tuo lengviau atpažįstame ir tuo labiau tampame populiaresniais. Taigi, kad įsiminti naują logotipą reikėtų pagalvoti apie išskirtinumą tarp gausybės kitų, todėl nereikia bijoti netradicinių sprendimų ir kad pasiekti įsimenamumą būtinas ir išskirtinumas.