Straipsnis: TOP 7 - SEO optimizacijos klaidų

Kadangi atliekame ne tik el-parduotuvių kūrimą bet it konsultuotacijas SEO klausimais, pateiksime pagrindines klaidas, kurias daro asmenys bandantys savarankiškai optimizuoti internetinę svetainę, e-parduotuvę ar tiesiog informacinį blog‘ą.

NESMAGU, kai SEO įmonės ar SEO specialistai nekokybiškai atliekamos svetainių SEO PASLAUGOS ir tokiu būdu menkina SEO naudą, tad pateiktas pagrindinių SEO optimizacijos klaidų sąrašas turėtų padėti įmonių vadovams įvertinti atliktų SEO darbų kokybę. ...

Gediminas info@seopaslaptys.lt

 


 

I. SEO vykdymas be strategijos/plano

į turinį

Gera pradžia pusė darbo! Bet koks planas su detaliu planu yra atliekamas ir greičiau ir efektyviau. Nepagailėkite laiko planui, nes planas sutaupys ir laiko ir pinigų. Keletas rekomendacijų planui pasirengti:

  • Išanalizuoti esamą situaciją (tiems kas jau turi web projektą)
  • Pradėjus naują projektą vadovaukitės šiai seka:
    • Raktažodžių sąrašo sudarymas ir raktažodžių sugrupavimas
    • Svetainės arba el-parduotuvės struktūros sudarymas (schema)
    • Raktažodžių priskyrimas optimizuojamiems puslapiams
  • Vidinė optimizacija
  • Išorinė optimizacija

Atkreiptinas dėmesys:kuriant naują projektą – neskubėti, o visų pirma atrinkti raktažodžius, sudaryti svetainės schemą ir priskirti raktažodžius prie optimizuojamų puslapių.

Taip pat niekada nepradėkite atlikinėti išorinės SEO optimizacijos tol kol pilnai nesutvarkėte svetainės vidinės optimizacijos, nes tuomet išorinė optimizacija turės žymiai mažesnį efektą.

 


 

II. Neparuošta techniškai svetainės TVS:

į turinį

Uždraustas paieškų robotų patekimas į svetainę (robots.txt, NOINDEX, NOFOLLOW) Pasitaikanti klaida – jūsų svetainė yra nepasiekiama paieškų sistemų robotų, dėl TVS nustatymų. Įsitikinkite ar Jūsų svetainė yra indeksuojama.

Svetainės TVS nėra galimybės įvesti/koreguoti: Meta Antraštės, META aprašymo, Canonical nustatymo, dublicate content valdymo, h1, h2, h3 antraščiųir jų struktūros, struktūrinių duomenų valdymo, URL valdymo ir t.t. Įsigydami svetainę visuomet įsitikinkite, kad galima redaguoti minėtus elementus jūsų svetainės TVS (turinio valymo sistemoje).

Puslapio pasikrovimo greitis (angl. Page speed). Vienas iš svarbių akcentų yra puslapio pasikrovimo greitis, todėl perkant svetainę/el-parduotuvę išsiaiškinkite apie galimybę optimizuoti svetainės greitį.

Nėra Blog/straipsnių talpinimo funkcionalumo. TURINYS – visada buvo ir bus SEO optimizacijos „varikliukas“, todėl kiekvienai svetainei ar e-parduotuvei primygtinai rekomenduojame turėti straipsnių/naujienų talpinimo funkcionalumą. Turint šią galimybę visuomet galėsite generuoti naujus gerus informacinius straipsnius, kurie visuomet suteikia teigiamos SEO naudos.

 


 

III. Raktažodžiai - Painiava ir chaosas

į turinį

Viena iš dažniausiai pastebimų SEO klaidų – tai chaotiškas raktažodžių panaudojimas. Ypač tai nutinka, kai optimizuojama nepasidarius SEO plano (svetainės struktūros ir raktažodžių priskyrimo). Dauguma žmonių supranta, kad SEO ilgas procesas ir jis daromas ilgiau nei kelis mėnesius, o per šį laikotarpį jeigu nepasirengiama plano – tai ir SEO profesionalas gali padaryti klaidų. Kokios klaidos:

  • Netinkami raktažodžiai. Skubotai atlikus raktažodžių analizę tikėtina, kad bus parinkti ne visai tinkamai (ne patys geriausi) raktažodžiai ir tuomet SEO vykdymas bus neefektyvus
  • Nepriskirti raktažodžiai. Kai nepasižymima kuriam puslapiui bus priskirtas parinktas raktažodis, tuomet laikui bėgant susimaišo ir priskiria tokius pat raktažodžius ir kitiems puslapiams. Šiuo atveju gali gautis taip, kad jūsų keli ar keliolika puslapių konkuruos tarpusavyje ir tai paveiks neigiamai SEO rezultatams.
  • Raktažodžių prigrūdimas (angl. Keywords stuffing). Pradedančiųjų pagrindinė klaida – per didelis ir priverstinis raktažodžių panaudojimas optimizuojamame puslapyje. Detalesnė informacija kur ir kaip naudoti raktažodžius čia: Spausti čia O kaip parengti SEO tekstą Spausti čia
  • Per didelis kiekis nuorodų per komercinius raktažodžius. Yra žinomas, kad stiprinti optimizuojamo puslapio SEO pozicijas galima per vidinius puslapius sukuriant nuorodas per raktažodžius, detaliau: https://www.seopaslaptys.lt/seo-optimizacija/nuorodu-optimizavimas.php TAČIAU jokias būdais nepersistengti ir nepadaryti visas nuorodas per komercinius raktažodžius, būtina panaudoti ir raktažodžio sinonimus, nes kitu atveju google sistemai gali kilti įtarimų ir bus tik neigiamą įtaka. Auksinė taisyklė: jeigu manote, kad suteikta nuoroda bus naudinga ir aktuali svetainės lankytojui tuomet verta dėti nuorodą (t.y nuoroda turi būti „clickable“ naudojama ir svetainės lankytojų paspaudžiama)

 


 

IV. Turinio problematika

į turinį

Dažniausiai pasitaikanti probleminė situacija – interneto svetainėje yra labai mažas turinio (teksto) kiekis. Tačiau turinys vienas iš pirmųjų SEO optimizacijos „varikliukų“.

Taip pat susiduriama ir su tokia problema, kad svetainės savininkai (paprastai didesnė kompanijos) labai nenori talpinti papildomo turinio/teksto, tačiau nori būti puikia randami paieškų sistemose. Tokiais atvejais siūloma įterpti minimalų antraščių ir turinio kiekį, tačiau būtinai rekomenduojame pridėti BLOG/straipsnių talpinimo funkcionalumą ir periodiškai generuoti svetainės lankytojams kokybišką ir naudingą turinį.

Svetainėje yra pakankamas turinio kiekis, tačiau nekokybiškas (arba kopijuotas) ir/arba neaktualus. Auksinė taisyklė: jeigu talpinate informacinį straipsnį tik dėl to, kad manote, kad minėtas straipsnis būtinas SEO tikslams, tačiau pats straipsnis nėra itin naudingas (t.y. „rašoma iš tuščio į kiaurą“) tuomet vertėtų pasvarstyti ar apskritai reikia tokio tipo straipsnio. Išvada tokia: geriau informacinius straipsnius rašyti rečiau, bet kokybiškus ir naudingus Jūsų klientams ir/arba svetainės lankytojams

 


 

V. SEO „Old school“

į turinį

Deja, bet vis dar pastebiu ne vieną SEO įmonę, kuri ne visada įgyvendina net bazinių SEO reikalavimų. Kaip minimum optimizuojamame puslapyje reikėtų tinkamai parengti šiuos elementus:

  • Puslapio antraštės (angl. Meta title)
  • Meta aprašymo (angl. Meta descritpion)
  • Canonical meta žymos (turinio dubliavimo išvengimui)
  • Tinkamo (pritaikyto raktažodžiui) URL plėtinio
  • Tinkamos svetainės struktūros
  • SEO teksto

Detalus vidinės SEO optimizacijos puslapio pavyzdys: SEO optimizacijos pavyzdys

 


 

VI. Nekokybiškos nuorodos

į turinį

Nuoroda nuorodai nelygi, todėl prieš įgyjant nuorodą reiktų pasidomėti apie svetainę iš kurios ketinate gauti nuorodą, nes nuorodos gautos iš nekokybiško „spaminio“ ar visiškai skirtingos tematikos puslapio gali būti traktuoja kaip neigiamas SEO faktorius ir tuomet Jūsų pozicijos google paieškoje prastės.

Taip pat mažesnės vertės nuorodos yra tokios, kurios gaunamos iš puslapio dešiniojo ar kairiojo stulpelio ir dar mažiau vertės iš nuorodų esančių puslapio apatinėje dalyje (ang. Footer).

Vertingiausios nuorodos yra tos, kurios gautos iš kokybiško puslapio ir iš pagrindinės turinio dalies (o ne šoninių stulpelių ar footer dalies).

Taip pat nepamirškite, kad gavus nuorodą yra rekomenduojama atlikti turinio papildymą ar atnaujinimą to puslapio į kurį bus gauta nuoroda. KODĖL? Gavus nuorodą yra sakoma, kad Jūsų internetinis puslapis kažkuo svarbus ar įdomus. Taip pat gavus nuorodą paieškų sistemų robotai papildomai apsilankys minėtame puslapyje ir jeigu paieškų sistemų robotai pastebės, kad:

  • Puslapis neatnaujintas, nepridėta naujos informacijos
  • Puslapyje apsilankę lankytojai praleidžia mažai laiko
  • Pasidalinus puslapį per soc. tinklus, labai mažas apsilankymas iš soc. tinklų
  • Puslapyje apsilankę svetainės lankytojai labai mažai praleidžia laiko ir nepasilanko į kitus svetainės puslapius (didelis angl. bounce rate)

TUOMET galima daryti išvadą, kad šios nuorodos gavimas į Jūsų optimizuojamą puslapį NESUTEIKS arba suteiks labai mažą SEO naudą. Taigi google sistema ypatingai didelį dėmesį kreipia į lankytojų veiksmus ir atitinkamai vertina konkretų optimizuojamą puslapį.

 


 

VII. Skubėjimas

į turinį

Kita SEO optimizavimo problema – skubėjimas ir norėjimas maksimaliai greitai įgyti SEO rezultatų. Norėdami greitų rezultatų svetainių savininkai įdiegia įvairiausių SEO priedų ir „pluginų“, nors ir nelabai supranta ką jei daro. Dar blogiau, kad kartais tokie SEO priedai padaro daugiau žalos negu naudos, kai nežinoma jų funkcionalumo. Nes ne kartą teko matyti, kai svetainės administratoriai uždeda varnelę, kad neindeksuotų ir pan.. tuomet kreipiasi į SEO specialistus sakydami, kad vidinė SEO optimizacija padaryta visi reikiami priedai įdiegti ir t.t. Nors faktas būna taip, kad neįvykdyta nei bazinių SEO reikalavimų ir plius dar netinkamai sukonfigūruoti SEO priedai.

Dar viena SEO optimizacijos problema – išorinės SEO optimizacijos pradėjimas, nors dar nepabaigta padaryti vidinė SEO optimizacija. Tokie veiksmai taipogi veikia neigiamai. Neskubant visuomet rekomenduoju apie pusę metų daryti svetainės vidinę optimizaciją ir tik tuomet po truputi neskubant pradėti vykdyti išorinę SEO optimizaciją

"... kas patiks svetainės lankytojus – tas patiks ir paieškų sistemų robotams... "

Gediminas info@seopaslaptys.lt