Sutrumpink ir atrink geriausius raktažodžius

Jau turite ilgą raktažodžių sąrašą (patartina ne mažiau kaip 50)? Jei taip, tuomet laikas atlikti jų analizę ir sutrumpinti, bei atrinkti geriausius. Viską paaiškinsiu kaip tai padaryti nemokamai, nors yra specialios programos, kurios jums akimirksniu atrinktų jums reikiamus raktažodžius, bet mano tikslas yra – kaip padaryti viską pačiam ir nemokamai arba su minimaliu biudžetu.

Raktažodis (angl. Keyword) – tai yra žodis arba žodžių junginys (frazė)  rašomas paieškų sistemose (google, yahoo, bing ir t.t.) tam , kad surasti norimą informaciją internete.

Raktažodis (angl. Keyword)  – gali būti ir gramatiškai netaisyklingas žodis ar frazė. Nes dauguma žmonių ieškančių internete patingi teisingai (su nosinėmis ir pan.) parašyti reikiamą frazę.

Raktažodis (angl. Keyword)  – čia prasideda SEO optimizacija. Raktažodžių paieška ir atranka konkrečiam internetiniu puslapiui yra SEO optimizavimo pagrindas. Todėl yra būtina atrinkti svarbiausius ir tinkamiausius raktažodžius, nes kitu atveju visas optimizavimo procesas gali būti laiko ir pinigų švaistymas. Tik pagalvokite jeigu optimizuosite svetaine tokiu raktažodžiu, kuris neduos reikiamos naudos ar pelno, tuomet belieka išvada viena – SEO darbai nieko verti.

Pavyzdžiui, nevisai netinkamai atrinktas raktažodis bus tuomet, jeigu elektroninė parduotuvė bus optimizuota tam tikru raktažodžiu su kuriuo žmogus atėjęs į internetinę parduotuvę nieko nepirks, nes raktažodis tik informacinio pobūdžio. O tai reiškia, kad žmogus ieškojo tik informacijos, o ne prekės pirkimo. Tačiau ir čia galima įžvelgti nemažai naudos tokios kaip – svetainės srauto padidinimas ir tikėtina, kad kai žmogui prireiks minėtos prekės jis grįš į tą pačią el-parduotuvę, nes ten rado naudingos informacijos.

Šiame straipsnyje detaliai sužinosite:

 

1. Kas geriau - vienas raktažodis ar raktažodžių frazė?

2. Kaip sudaryti raktažodžių sąrašą tinkantį Jūsų svetainei?

3. Kaip sutrumpinti ir atrinkti tik geriausius raktažodžius?

 

Prieš raktažodžių paiešką labai svarbu paminėti apie raktažodžio ar raktažodžių frazės ilgį. Pažvelkite į šią lentelę:

Raktažodžis (angl. keyword)

Kaip matote iš paveikslėlio geriausia nauda yra gaunama iš vidutinio ilgio raktažodžių.

Nuo raktažodžio ilgio priklauso svetainės konversijų kiekis

Konversija įvykdoma kai interneto lankytojas:

  • Paieškų sistemoje parašo raktažodį ir duoda užklausą ieškoti
  • Paieškų sistemų  rezultatuose pasirenka Jūsų svetainę ar puslapį
  • Atliekamas Jūsų įmonei naudingas veiksmas, pvz., kažką nusiperka internetu arba paskambina į Jūsų įmonę.

Žmonės ieškodami informacijos internete dažniausia rašo dviejų arba trijų žodžių frazę. Vieno žodžio frazės panaudoja apie 30% visų paieškų internete, o frazių ilgesnių nei 3 žodžiai panaudojama žymiai mažiau.

Taigi taip išeina, kad: jeigu pasirinksite ilgesnę raktažodžio frazę turėsite daug mažesnį lankytojų srautą svetainėje. Tačiau nedarykite išankstinių išvadų, nes visų pirma reikia pakalbėti apie tikslinį lankytojų srautą.

Pamastymui: jeigu žmogus paieškų sistemoje parašys „kompiuteriai“, kas galėtų nuspėti ko tiksliai šis žmogus ieško? Ieško informacijos apie kompiuterio sąvoką, kompiuterio tipus, ar nori įsigyti kompiuterį...? Jei jis ieško nešiojamo kompiuterio, o pirmoji jo pasirinkta svetainė pateikė tik stalinius kompiuterius, tuomet žinoma svetainė bus uždaryta ir toliau vykdoma kita paieška. Tačiau jeigu žmogus tiksliai žino ko nori ir paieškos sistemoje parašys „Asus nešiojamas kompiuteris“ ir Jūsų elektroninė parduotuvė bus optimizuota šiam raktažodžiui tuomet žymiai daugiau šansų, kad kompiuterį nupirks pas Jus.
Kitas pavyzdys: jeigu Jūs teikiate tokias paslaugas kaip elektroninių parduotuvių kūrimas, tai tikrai nebus pagrindinis raktažodis "elektroninės parduotuvės", nes toks raktažodis yra bendrinis ir nenusako tiksliai ko klientas ieško.
Taigi tiksliniu lankytojų srautu vadiname: kaip žmonės apsilanko Jūsų svetainėje todėl, kad Jūs siūlote būtent tai ko žmogus ieškojo internete. Taigi jeigu žmogus parašė atitinkamą raktažodį paieškos sistemoje, surado Jūsų svetainę, joje apsilankė ir nupirko prekę – tai reiškia kad konversija įvyko. O kai pagal paieškos frazę aplankoma Jūsų svetainė,  peržiūrima ir įjungiama tai reiškia raktažodis neatliko konversijos. Taigi šiuo atveju gavote tik srautą, bet nieko nepardavėte.

Dar kartą žvilgtelėkite į paveiksliuką ir padarome tokias išvadas:

  • Yra daug sunkiau optimizuoti svetainė su vienu žodžiu, nes daug daugiau konkurencingų puslapių
  • Neverta optimizuoti vienam raktažodžiui, nes jis atneš tik srautą, o ne konversijas
  • Kuo ilgesnis ir tikslesnis raktažodis tuo mažiau lankytojų, BET gausite tikslinį lankytojų srautą, kuris duos daugiau konversijų.

Raktažodžių tipai:

Prieš sudarant pirminį raktažodžių sąrašą norėčiau parodyti skirtumus tarp šių dviejų raktažodžių tipų:

  • Informaciniai (pavyzdžiui „kompiuteris“) ir
  • Pirkimo/sandorio (pavyzdžiui „Asus kompiuterio kaina“)

Kai žmonės įveda informacinio pobūdžio raktažodžius sunku pasakyti ko tiksliai jis ieško. Galbūt ieško tik kompiuterio apibrėžimo ar bendrinės informacijos apie kompiuterius. Bet faktas yra tas, kad su tokio tipo raktažodžiu yra labai mažai tikėtina, kad svetainės lankytojas pirks prekę.

Tačiau jeigu žmogus įvestų tokį raktažodį: „Asus kompiuterio kaina“ tuomet yra daug didesnė tikimybė, kad apsilankęs svetainėje žmogus pirks kompiuterį.

Taip pat gali būti ir apjungti šie du raktažodžių tipai pavyzdžiui „Asus ir hp kompiuterių atsiliepimai“. Šis raktažodis parodo, kad žmogus dar neketina pirkti, bet domisi įvairių kompiuterių atsiliepimais. Taigi apjungus du raktažodžių tipus irgi padidėja tikimybė, kad įvyks raktažodžio konversija.

2. Kaip sudaryti raktažodžių sąrašą tinkantį Jūsų svetainei

Atraskite ne tik pavienius raktažodžius, bet ir jų junginius

Jeigu sudarėte raktinių žodžių sąrašą tačiau dauguma jų yra sudaryti tik iš vieno žodžio, tuomet pats laikas apgalvoti ir apie raktinių žodžių junginių, kurie geriausiai atitiktų Jūsų siūlomas prekes ar paslaugas.
Pasvarstykite kaip Jūsų svetainėje esančias prekes ar paslaugas galėtų ieškoti skirtingo amžiaus žmonės, skirtingo išsilavinimo ar skirtingos lyties žmonės ir pan. Pavyzdžiui jeigu Jūs svetainėje yra informacija apie pirties nuomos paslaugas. Taigi dauguma ieškos internete su raktažodžiu „pirties nuoma“, tačiau jaunesnės kartos žmonės gali ieškoti tų pačių paslaugų tik šiek tiek kitaip pavyzdžiui „saunos nuoma“ ir pan. galite padaryti eksperimentą su draugais ir pažystamais (skirtingo amžiaus ar lyties ir pan.) apibudinkite prekę ar paslaugą ir paklauskite kaip jie ieškotų jos internete.

Pavyzdžiui jeigu Jūs prekiausite mp3 grotuvais su radija tai jaunesnės kartos žmonės galbūt ieškos su raktiniu žodžiu „mp3 grotuvas“, o vyresnio amžiaus žmonės gal naudos raktinį žodį „radija su ausinėmis“ arba „ausinuskas“. Na tai nėra geriausias pavyzdys, bet manau supratote mintį.

Pasinaudokite internetu  ir atrasite dar daugiau raktažodžių

Kai jau turite sąrašą su 20-40 raktažodžių tuomet galite pasinaudoti paieškos sistemų duomenų bazėmis tam, kad patikslinti esamus ir atrasti dar naujų raktažodžių. Pateiksiu populiariausias priemones tam atlikti:

Raktinių žodžių planavimo priemonė (angl. Google′s Keyword Tool). Užsiregistruokite prie https://adwords.google.com ir NEMOKAMAI pasinaudokite raktinių žodžių planavimo priemone.

Raktažožių planavimo priemonė

Sudarytą pirminį raktažodžių sąrašą patalpinkite į Raktinių žodžių planavimo priemonė (angl. Google′s Keyword Tool) ir paanalizuokite sekančią informaciją:

  • Vidutinis paieškų skaičius per mėnesį. Parodys kiek populiarus šis raktažodis ir pamatysite kiek apytiksliai atliekama paieškų su konkrečiu raktažodžiu. Taip galima bus spręsti apie raktažodžio populiarumą.
  • Siūlomos kainos pasiūlymas.Tai apytikslė kaina už paspaudimą jeigu norėsite užsisakyti AdWords reklamą. Pagal šią kainą galime spręsti kokia yra konkurencija (tarp mokamų Adwords skelbimų). Jei kaina virš 1lt/paspaudimą tuomet atitinkamai galime spręsti, kad tai tikrai vertingas raktažodis.

Google′s Keyword Tool

Raktinių žodžių paieškos tendencijos (angl.Google Trends)

Galite paanalizuoti raktažodžių populiarumą. Tai puiki priemonė tiems (sezoninėms prekėms ir paslaugoms) kas nori paanalizuoti raktažodžio populiarumą pagal pasirinktą periodą. Galėsite pasirinkti bet kokį periodą ir paanalizuoti raktažodžio tendencijas sezono atžvilgiu. Papildomai galėsite pamatyti raktažodžio populiarumą pagal miestą ir bus pasiūlytos susijusios paieškos.
Nuoroda: Nuoroda: http://www.google.com/trends

Taip pat labai nebloga ir itin lengvai valdoma priemonė padedanti nustatyti:http://ubersuggest.org/.

Kitos priemonės (tačiau juose nėra pasirinkimo Lietuviškiems raktažodžiams t.y. raktažodžiams Lietuvos rinkai):
Wordtracker - http://www.wordtracker.com/
Keyword Discovery - http://www.keyworddiscovery.com/search.html
SEMRush - http://www.semrush.com/

Peržiūrėkite konkurentų raktažodžius

Reikia atvirai pripažinti, kad SEO procesas iš dalies susijęs ir su konkurentų svetainių šnipinėjimu/analize, nes kiekvienas savo srityje atidžiai stebis savo pagrindinių konkurentų marketingą. Taigi nepraleiskite progos „pasiskolint“ gerą raktažodį iš savo konkurentų.

Kaip tai padaryti:
Google paieškų sistemoje įveskite vieną iš savo raktažodžių ir pamatysite pagrindinius savo konkurentus. Kaip pavyzdį įrašėme į paiešką „limuzinu nuoma“. Toliau ties natūralios apieškos rezultatais pamatysite visas svetaines, kurios konkuruoja tarpusavyje dėl pirmų pozicijų.

Google reklamal

Pasirinkite vieną iš konkurentų URL, kurį įveskite (vietoj raktažodžių) į Raktinių žodžių planavimo priemonę (angl. Google′s Keyword Tool). Tokiu būdu atrasite naujų raktažodžių ar frazių.

Peržiūrėkite konkurentų svetainės kodą (SOURCE) ir paanalizuokite jų raktažodžius

Kokios informacijos ieškoti:

<title> ... </title>
<meta name="description" content=" ... " />
<meta name="keywords" content=" ... “/>

 

<title>Pagrindinis raktažodis | raktažodis | raktinis žodis</title>

Antraštė (angl. title) matomas tiek svetainės lankytojams, tiek paieškos sistemų „robotams“. Čia paprastai būna patys svarbiausi raktažodžiai.

 

<meta name="keywords" content="Raktažodžių parinkimas, raktažodis, keyword, raktinis žodis" />

Čia atrasite papildomus raktažodžius, kurie yra skirti svetainės lankytojams, o tik paieškos sistemų „robotams“, tačiau, kaip minėjau anksčiau google jau nebevertina šių žymų, tačiau dauguma vis dar jas rašo todėl nepraleskite progos pasižiūrėti ir čia.

 

<meta name="description" content="Rakatžodžių parinkimas" /> 

Pamatysite, kaip Jūsų konkurentai aprašo savo svetainę, bei kur ir kaip panaudoja savo pagrindinius raktažodžius. Šis aprašymo dalis matoma tik paieškų sistemų rezultatuose.

Taip pat raktažodžių variantus rasite ir google paieškos apačioje (google siūlomi raktažodžiai – žr. pav. aukščiau).

Atraskite visus puslapius su konkrečiu raktažodžiu esančiu puslapio title dalyje

Norint atrasti visus puslapius su konkrečiu raktiniu žodžiu Jums tereikia šiek tiek pakoreguoti paieškos užklausą google paieškos langelyje. Tarkim norime surasti visus puslapius, kurių title yra raktažodis „SEO paslaugos“. Tuomet google paieškoje įveskite (be kabučių): „intitle:SEO paslaugos“. O jeigu norite, kad atrinktu ir tuos puslapius, kuruose šis raktažodis yra URL adrese – „inurl:SEO paslaptys“.

Papildomas raktažodis su gramatinėmis klaidomis

Reikėtų paminėti ir tai, kad google daug raktažodžių yra su gramatinėmis klaidomis, nes dauguma žmonių vis dar patingi parašyti taisyklingus žodžius su nosinėmis, ū ilgąja, ė su taškeliu ir panašiai. O kai kurie galvoja, kad nėra jokio skirtumo kaip parašys google su klaida ar be jos, tačiau skirtumas yra pavyzdžiui čia yra du skirtingi raktažodžiai „mikroautobusų nuoma“ ir „mikroautobusu nuoma“. Tačiau vien dėl to neverta daryti klaidų tekstuose, bet galima panaudoti nuotraukų pavadinimuose ar alternatyviame paveiksliuko tekste.

Papildomas raktažodis su vietovės pavadinimu

Jeigu Jūs siūlote tam tikras paslaugas konkrečioje vietovėje (Vilniuje, Kaune ir t.t.) panaudokite raktažodžio frazėje ir vietovės pavadinimą ir taip jūs susikoncentruosite į daugiau tikslinę auditoriją. Pirma – su ilgesniu raktažodžiu lengviau optimizuoti, antra – lankytojų auditorija bus tikslingesnė, trečia – bus mažesnis puslapio atmetimo rodiklis, nes jeigu paslaugą siūlote tik viename mieste, tuomet lankytojas iš kito miesto gali ir iškart uždaryti svetainę, nes jis neras ko jam reikėjo. Pagal svetainės pobūdį (prekyba, paslaugos, mokymai, informacija ir t.t.) galima atrasti ir papildomų žodžių prie raktažodžio tokių kaip: „kaina“, „pigiau“, „atsiliepimai“ ir pan. Tačiau visus naujus galimus raktažodžius vertėtų pasitikrinti per Raktinių žodžių planavimo priemonę (angl. Google′s Keyword Tool) ar kitas panašias priemones.

3. Kaip sutrumpinti ir atrinkti tik geriausius raktažodžius

Sudarėte gana ilgą raktinių žodžių ir frazių sąrašą. Tačiau su visais žodžiais vykdyti SEO optimizaciją būtų per daug sudėtinga, todėl dabar reikėtų sąrašą sutrumpinti ir atrinkti geriausius. Yra specialios programos, kurios šiuos veiksmus apdoroja žymiai greičiau, tačiau parodysiu, kaip tai padaryti neperkant jokių papildomų brangių SEO programų (kurios nebūtinai bus pritaikytos Lietuvių kalbai). Apskaičiuokime raktažodžio naudingumo rodiklį - KEI (angl. Keyword efficiency index)

KEI formulės pritaikymas atrinktiems raktažodžiams

KEI – (angl. Keyword efficiency index) rodiklis parodys tuos raktinius žodžius, kurie yra geriausi jūsų svetainei.

KEI apskaičiuosime žinodami: (R- relevence), (Sv - Search Volume), (C - competition)

1. (R- relevence) - Raktažodžio atitikimas svetainės turiniui. Tai yra kiek parinktas raktažodis atitinką Jūsų svetainėje esančią informaciją. Šį rodiklį Jūs nustatysite patys (1,2 arba 3). Taigi prie kiekvieno Jūsų raktažodžio MS Office excel‘io faile įrašykite skaičių atitinkantį reikšmę:

1 – raktinis žodis absoliučiai atitinka Jūsų puslapio turinį.

2 – raktinis žodis yra tik artimas Jūsų puslapio turiniui.

3 – raktinis žodis tik iš dalies atitinka Jūsų puslapio turiniui.

Pavyzdžiui jeigu Jūsų svetainė siūlo mikroautobusų nuomos paslaugas tuomet ties „autobusu nuoma“ derėtų rašyti skaičių 2, nes šis raktažodis yra artimas (netgi dauguma žmonių ieškodami internete mikroautobuso rašo autobusų nuoma).

2. SV - Search Volume (Raktažodžio paieškos kiekis) – nusako kiek kartų per mėnesį google paieškos sistemos vartotojai su konkrečiu raktiniu žodžiu vidutiniškai atlieka paieškų per mėnesį. Šią informaciją galite pasižiūrėti per Raktinių žodžių planavimo priemonė (angl. Google′s Keyword Tool): https://adwords.google.com

- Ekite į raktinių žodžių planavimo priemonė (angl. Google′s Keyword Tool): https://adwords.google.com

- Copy/paste visus atrinktus raktažodžius - Pasirinkite raktažodžių atitikties tipą (detalesnė informacija žemiau).

- Parinkite vietovę, kalbą, įrenginius ir Jūs gausite paieškų skaičių per mėnesį su konkrečiu raktažodžiu.

Google′s Keyword Tool

 

Raktinių žodžių atitikties tipai:

Plati atitiktis – tai reiškia, kad bus rodomi ir to raktažodžio sinonimai ir kitos žodžių variacijos (pavyzdžiui: panaudojus „mikroautobusu nuoma“, Jums google pateiks ir sekančius raktažodžius: nuoma mikroautobusu, autobusu nuoma, mikroautobusu nuoma Vilniuje it .t.t).
Frazės atitiktis (raktažodžiai išskiriami kabutėse “raktažodis“ ) – tai reiškia, kad google pateiks raktažodžio įvairias variacijas, tačiau pagal pavyzdį nepateiks jau „autobusų nuoma.
Tiksli atitiktis (raktažodžiai išskiriami laužtiniuose [raktažodis] ) – tai reiškia, kad google pateiks tik tokius ir ne kitokius paieškų raktažodžius. Jei parašysite „mikroautobusu nuoma“, tai pakeitus net ir vieną raidę  raktažodžio google paieškų rezultate nepateiks pvz.:  „mikroautobuso nuoma.

3. C - competition (Konkurencingumas) – tai toks skaičius kuris parodo kiek internetinių puslapių jau yra internete su konkrečiu raktažodžiu. Taigi kuo mažiau internetinių svetainių bus optimizuota konkrečiam raktiniam žodžiui tuo KEI indeksas bus atitinkamai didesnis. Nustatymui pasinaudokime google paieškų sistemą – įrašykime norimą raktažodį ir pamatysime konkurencingumą.

Keyword Tool

Tokiu būdu nustatykite visų atrinktų raktažodžių konkurencingumą ir viską surašykite į MS Office Exel lentelę, kad būtų lengviau apskaičiuoti:

Raktazodziai Keyword Tool

Apskaičiuokime KEI pagal formulę ir nustatykime tinkamiausius raktažodžius). Paprasta KEI apskaičiavimo formulė:

Raktazodziai

Tačiau jeigu Jūsų raktinių žodžių sąraše yra tokių raktažodžių, kurie yra iš dalies atitinka Jūsų svetainės turinį tuomet vertėtų naudoti sekančią formulę:

Raktazodziai

Kaip paprastai pritaikoma formulė pasinaudojus Exel‘io pagalba:

Raktazodziai

Atsisiųsti Exel

Dabar atrinkime geriausius raktinius žodžius

Pirmiausia surūšiuokite visus raktažodžius pagal KEI mažėjimo tvarka. Kaip ir minėjau anksčiau kuo KEI didesnis tuo raktažodis geresnis.
Būtų per daug sudėtinga optimizuoti svetainę išarto su visais raktažodžiais, todėl pradėkime nuo 5 geriausių. Kad lengviau surūšiuoti padarykite taip:

  • Geriausius 5  (arba mažiau pvz: 3) pažymėkite žalia spalva.
  • Sekančius 20-30 pažymėkite geltona spalva.
  • Visus likusius – raudona spalva (kurių KEI mažiausias).
     

Taigi dabar Jūs jau turite pagrindinius penkis (žalia spalva), papildomus (geltona spalva) ir atsarginius (raudona spalva) raktažodžius.

Kadangi pradedame optimizuoti nuo 3-5 raktažodžių, todėl reikėtų kiekvienam jų priskirti skirtingą puslapį. Priskirti tai reiškia, kad konkretus svetainės puslapis bus optimizuojamas su konkrečiu raktiniu žodžiu. Todėl dabar parinkite (arba sukurkite) svetainėje 3-5 puslapius. O sekančius 20- 30 raktažodžių pažymėtų geltonai išskaidome kiekvienam (iš trijų/penkių ) puslapių atskirai taip, kad „geltonieji raktažodžiai“ būtų kuo artimesni konkrečiam puslapiui. „Raudonieji raktažodžiai“ bus naudojami, kaip atsarginiai ar papildomi.

Raktazodzis

Turėdami parengtą raktažodžių lentelę galite jau pradėti atlikinėti vidinę puslapio optimizaciją. Sekantis straipsnis kurį rekomenduoju skaityti: 7 svetainės puslapio optimizavimo etapai.

O tiems kuriems vis dar kyla klausimų kas yra SEO, tuomet rekomenduojmae skaityti straipsnį: kas yra SEO?