Rekomendacijos kaip sudaryti kategorijų STRUKTŪRĄ?

Vienas iš svarbesnių darbų, kuriuos reikia padaryti NAUJAI elektroninei parduotuvei tai – TINKAMAS PREKIŲ KATEGORIJŲ SUKŪRIMAS.

Tinkamas – tai reiškia, kad sudaryta prekių kategorijų struktūra leistų klientams lengvai orientuotis el-parduotuvėje. Dažnai netinkamas el-parduotuvės struktūros padaro didelį atmetimo rodiklį (angl. Bounce rate). Bounce rate galite stebėti per Google Analytics paskyrą.

Tinkamas – tai reiškia, kad reikėtų gerai pagalvoti ir sudaryti kategorijas taip, kad jos būtų suskirstytos ir pagal raktažodžius (Raktažodis – tai žodis ar žodžių junginys, kuris rašomas google paieškoje). Kaip pavyzdžiui nelabai tinkama prekių kategorija būtų tokia – „Prekių katalogas“ (pvz.: www.domenas.lt/prekiu-katalogas.html), kai šioje kategorijoje būtų sekančios prekių grupės (subkategorijos): patalynės komplektai, užuolaidos, moteriškos rankinės. Šiuo atveju geriau kurti atskiras pagrindines kategorijas, o ne subkategorijas. Tačiau reiktų spręsti kaskart individualiai pagal konkrečią prekybos sritį.


www.el-parduotuve.lt - elektroninių parduotuvių kūrimas


BENDRI PATARIMAI ir rekomendacijos dėl prekių kategorijų sudarymo:

  • Įvertinkite Jūsų konkurentų esamus e-prekybos puslapius ir išanalizuokite:
    • Ar patogi puslapių navigacija?
    • Kategorijų ir subkategorijų kiekis (ar ne per daug, ar ne per mažai, ar nepainu)?
    • Ar lengvai ir gretai pasiekiamas norimas turinys/informacija? Rekomenduojama, kad bet koks puslapis turi būti pasiekiamas per 3-4 pelės paspaudimus)?
    • Ar naršant el-parduotuvėje lengva orientuotis ir visada yra aišku kurioje vietoje Jūs esate (Ar kategorijoje, ar prekės puslapyje, ar informaciniame puslapyje, ar Blog‘o puslapyje).
  • Padarykite keliolika el-parduotuvių įvertinimų ir TIK TUOMET sudarykite savo el-parduotuvės struktūrą.
  • Kad būtų paprasčiau ir aiškiau ir nereiktų vargti su kategorijų kūrimu / redagavimu / keitimu SIŪLAU visų pirma PREKIŲ KATEGORIJŲ STRUKTŪRĄ NUSIBRAIŽYTI ANT POPIERIAUS LAPO.

Kaip pavyzdžiui kad ir taip:

kategoriju-struktura

  • Sukurtą prekių kategorijų struktūra parodykite kolegoms draugams ir paklauskite jų nuomonės.

 

DĖL PREKIŲ PRISKYRIMO KATEGORJOMS/SUBATEGORIJOMS:

SITUACIJA: turite el-parduotuvę, kurioje yra Prekių kategorija KOMPIUTERIAI ir ši kategorija dar suskirstyta į dvi subkategorijas NEŠIOJAMI KOMPIUTERIAI ir STACIONARŪS KOMPIUTERIAI.

Jums reikia apsispręsti ką klientai pamatys atidarę prekių kategoriją KOMPIUTERIAI?

I. Ar pamatys trumpą kategorijos aprašymą su dviem pasirinkimais: NEŠIOJAMI KOMPIUTERIAI ir STACIONARŪS KOMPIUTERIAI. Ir šioje kategorijoje KOMPIUTERIAI nebus nei vienos prekės.

II. Ar pamatys trumpą kategorijos aprašymą su dviem pasirinkimais: NEŠIOJAMI KOMPIUTERIAI ir STACIONARŪS KOMPIUTERIAI. Ir šioje kategorijoje KOMPIUTERIAI pamatys visas prekes iš abiejų subkategorijų.

III. Ar pamatys trumpą kategorijos aprašymą su dviem pasirinkimais: NEŠIOJAMI KOMPIUTERIAI ir STACIONARŪS KOMPIUTERIAI. Ir šioje kategorijoje KOMPIUTERIAI pamatys tik keletą TOP prekių iš abiejų subkategorijų.

REKOMEDACIJA: turint tik keletą subkategorijų su ganėtinai panašiomis prekėmis, kaip ir šiame pavyzdyje rekomenduočiau kategorijoje KOMPIUTERAI rodyti visas subkategorijų prekes. TAČIAU jeigu el-parduotuvėje yra pakankamai didelis kiekis prekių ir konkreti kategorija turi daug subkategorijų (kaip kategorija TELEFONAI), tuomet rekomenduočiau rinktis variantą 1 – kai atidarius pirmą pagrindinę kategoriją rodytų tik pasirinkimą į subkategorijas ir nebūtų pateiktas sąrašas visų prekių. Taip pat šiuo atveju galima rinktis ir 3 variantą, kai rodomos tik išskirtinės TOP prekės, tačiau būtina išskirti, kad tai rekomenduotinos prekės, o ne visas kategorijų sąrašas.

Pavyzdinė el-parduotuvės kategorijų struktūra, kurioje matote kategorijas, subkategorijas ir kokios prekės matomos konkrečioje kategorijoje ir subkategorijoje:

kategoriju-struktura

 

Realus pavyzdys: www.pavyzdys.seopaslaptys.lt